tirsdag 14. januar 2014

kaffi


Nå skal jeg drikke en deilig kopp te (eller tror det blir kaffi) etter å ha spist en deilig appelsin og jeg har en deilig skruf stappet i kjeften. Ute regner ikke, tror jeg, eller det er umulig å vite for alt er så grått at det ser ut som regn uansett. Faen. Egentlig en fin liten stund sant, bortsett fra at jeg skal ha mensen og har vondt i magen. 

Våknet fra en blund som var aldeles perfekt, den varte akkurat like lenge som jeg foretrekker en blund; 20 minutter. Har såklart hentet meg en kopp kaffi på kjøkkenet (hos folkene mine er det alltid kaffi på kannen), og nå sitter jeg og stirrer på tørkestativet der klærne jeg må legge sammen henger. Så fint at denne dagen også kommer til å gå med til noe nyttig og selvrealiserende, tenker jeg, før jeg tenker at å nyte en vanlig kopp kaffi jo faktisk er veldig selvrealiserende og definisjonen på livsnytelse. 

Denne kaffien er pulverkaffi, men tilfredsstillende nok! Leste nettopp om noen som sverget å gjøre en ny ting hver dag, resten av livet. Går det an? Jeg vil forsøke. Er redd for at det kan ende med at jeg bare får masse tvangstanker, for jeg er ihvertfall sikker på at jeg aldri har hoppet froskehopp femten ganger på badet for så å tisse rett etterpå, skjønner du hva jeg mener? Går ut i fra at hun mener noe mer givende og interessant. 

Morgenstund har kaffi i munn. Og havregrøt med eple, blåbærsyltetøy, kanel og smør. Også har den Rihanna på ørene. Nå ligger snøen på bakken, så fin og hvit og glatt. I går løp jeg en tur i den snøen, sammen med en hund, jeg liker ikke hunder, bare for å komme meg på Bunnpris en søndag for å kjøpe snus. Nederlag, men nå har jeg ihvertfall snus. 

Da jeg drakk dagens første kopp med kaffi, hadde jeg allerede gått tur i en time med bikkjen! Fra i dag passer jeg bikkjen, bor med bikkjen. Ten days straight. Den har aldri vært aleine i leiligheten her før, den er en nydelig og brelete bikkje. 

Alle dager har et mål og en mening så lenge man koser seg med kaffien!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar